Vi har hos Feltet.dk snakket med Heidi Vittrup, der er Head og Marketing hos Lidl, om det at sponsorere et professionelt cykelhold og at engagere sig i sportsaktiviteter generelt.<\/p>","
\u201dI Lidl har vi gennem mange \u00e5r st\u00f8ttet en lang r\u00e6kke initiativer inden for sport og andre velg\u00f8rende form\u00e5l, fordi vi gerne vil give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Sponsorering af sportsaktiviteter er s\u00e6rligt gode hertil, fordi vi gennem sport kan bidrage lokalt, nationalt og internationalt p\u00e5 alle niveauer - b\u00e5de i forhold til motionisterne, unge som gamle, samt p\u00e5 et professionelt plan.\u201d<\/p>","
\u201dFrisk frugt og gr\u00f8nt er en af de vigtigste varegrupper i Lidl, hvilket harmonerer rigtigt godt med sportssponsorater. For som vi alle ved: uden mad og drikke duer helten ikke. I forbindelse med vores sponsorater deltager vi derfor typisk ogs\u00e5 med uddeling af frugt, gr\u00f8nt og vand.\u201d<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Er et sponsorat kun rettet mod jeres kunder?
”Sponsoraterne giver os af og til mulighed for at invitere vores ansatte med til at se kampe og løb og til at deltage i forskellige arrangementer, ligesom vi kan udlove billetter som præmier i konkurrencer."
Hvad får Lidl ud af et sponsorat hos eksempelvis Deceuninck-Quick Step?
”Cykelholdet Deceuninck-Quick Step er sidste års mest vindende hold og er indbegrebet af professionalisme, fightervilje og engagement. Det er værdier, der også er i vores DNA, og som vi gerne vil identificeres med hos kunderne og vores medarbejdere.”
”Vi har en klar målsætning i Lidl - vi vil redefinere dansk discount - og det vil vi fortælle de danske forbrugere. Her er sponsoraftalen med Deceuninck-Quick Step perfekt, fordi holdet spejler vores idealer og målsætning.”
”Sponsoraftaler med store sportshold skaber desuden en genkendelighed og associering med Lidl, når Lidl-logoet ses i fjernsynet til fx Tour De France eller håndbold-VM, og sportsstjernerne efterfølgende ses i vores markedsføring og på de sociale medier.”
Hvorfor har I valgt at sponsorere netop et cykelhold?
”Vi vil gerne nå bredt ud og være en del af de sportsgrene, der har bevågenhed blandt befolkningen. Det ses eksempelvis i vores sponsorater inden for cykling og håndbold, som begge er meget traditionsrige og yderst populære sportsgrene i Danmark.”
”I Lidl vil vi gerne være en del af den brede idræt ved at være en aktiv, synlig partner. Samtidig ønsker vi at skabe lokal såvel som national værdi i det samfund, vi som dagligvarekæde med butikker over hele landet er en del af.”
I har tidligere samarbejdet med Brian Holm og nu også med Rolf Sørensen, hvad går det samarbejde ud på?
”I 2018 arbejdede vi sammen med Brian Holm om lanceringen af hans eksklusive cykeltøjs-kollektion, La Flamme Rouge. Brian Holm bliver af gode grunde kaldt ”King of Cool”, hvilket skinnede igennem i kollektionens lækre kvalitet og flotte design.”
”Men kollektionen var ikke bare cool - den havde også et godt formål: Overskuddet af salget gik nemlig til en cykellejr for kræftramte på Mallorca, hvor 14 deltagere var af sted i starten af maj i år. Kollektionen var en stor succes, og vi var meget glade for resultatet."
”I 2019 lancerer vi desuden en serie af sportsprodukter udviklet i samarbejde med cykellegenden Rolf Sørensen. Rolf var en sand slider på landevejene, og vi synes derfor det er meget passende, at serien omfatter forskellige produkter, der kan hjælpe rytteren med at give sig fuldt ud. Det er fx recovery og -energy powder, energy gel og electrolyte tabletter, der kan benyttes af alle motionsryttere uanset ambitionsniveau. Produkterne sælges udelukkende i Lidl.”