Lance Armstrong<\/a> p\u00e5 X fremh\u00e6ver efter tirsdagens pr\u00e6sentation af ruten for 2025-udgaven.<\/p>","Og rent faktuelt har amerikaneren i hvert fald fat i noget. If\u00f8lge Velowire skal rytterne nemlig i alt transporteres 3.055 kilometer mellem etaperne, bare 265 kilometer mindre end selve ruten. Og det er p\u00e5 trods af, at den, som kun sj\u00e6ldent set, udelukkende befinder sig i Frankrig.<\/p>","
If\u00f8lge Velowires beregninger er de 3.055 kilometer rekord i nyere Tour-historie.<\/p>","
Cyclingnews skriver, at rytterne 14 gange skal k\u00f8res over 100 kilometer i bus efter etapeafslutning, herunder fire mere end 200 kilometer. Den l\u00e6ngste er p\u00e5 hele 537 kilometer (efter 20. etape) og vil formentlig blive overst\u00e5et i luften. Kun efter 1. og 5. etape skal rytterne bev\u00e6ge sig mindre end 50 kilometer.<\/p>","
Tour de France 2025 har Grand D\u00e9part i Lille n\u00e6r gr\u00e6nsen til Belgien. Herfra bev\u00e6ger l\u00f8bet sig sydvest mod Bretagne. P\u00e5 dag 10 n\u00e5r man Massif Central, men ellers er det f\u00f8rst i uge 2, at bjergene kommer, n\u00e5r Pyren\u00e6erne venter.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Tre dage har man omkring grænsen til Spanien, før ruten går mod øst i retning af Alperne. Mont Ventoux besøges, inden løbet skal afgøres med yderligere to bjergetaper.
Derefter får man travlt med at komme til Paris, da de to sidste dage byder på transfers på henholdsvis 237 og altså 537 kilometer. Den eneste transfer, der kan måle sig med de to, er den til Toulouse (352 kilometer), hvor løbets første hviledag kan holdes.