Arrangørerne bag Andalusien Rundt har regnet på den økonomiske effekt af løbets afholdelse lige inden covid-19, og det er gode nyheder for lokalområdet.
Annonce
Andalusien Rundt var ét af de løb, som nåede at blive afholdt lige inden covid-19, og arrangørerne har i denne stille tid regnet på, hvad det har fået af økonomisk betydning for lokalområdet i den spanske region. Ifølge Esciclismo.com har det givet et millionoverskud af de store.
Når man afholder et cykelløb med alt, hvad det indebærer, smitter det af på alt fra hotelbranchen til lokale reklamebureauer. Helt konkret mener arrangørerne at vide, at lokalområdet har fået en samlet indsprøjtning på 7,2 millioner euro.
Løbet, som blev vundet af Jakob Fuglsang, varede over fem etaper, giver en stor medieeksponering den primære skyld til det høje overskud for lokalsamfundet, som dermed må siges at have haft en god timing, når løbet blev fulgt op med covid-19-nedlukning godt 20 dage senere.
Løbsdirektøren for løbet, Joaquin Cuevas, mener desuden at vide, at der blev skabt omtrent 300 jobs i samme periode.
”Vi er et løb, som bærer Andalusiens navn hele vejen rundt på planeten, og vi er blevet set i hele Europa, Japan, Australien, New Zealand, Africa, Canada og de sydamerikanske lande, hvor specielt Colombia står tilbage som et stort marked,” siger han.
SENESTE
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce