tredje<\/a> artikel med de 10 bedste transfers forud for 2021-s\u00e6sonen for at se, om investeringerne fra dengang viste sig at give resultat.<\/p>","Joao Almeida (fra Deceuninck-Quick Step til UAE-Team Emirates)<\/b><\/p>
Det er en slet skjult hemmelighed, at det stenrige UAE-mandskab har en ambition om at blive verdens bedste cykelhold. I de senere \u00e5r er der investeret massivt i en oprustning, men alligevel halter holdet p\u00e5 ranglisten stadig et stykke efter de bedste. De skyldes ikke mindst, at mange af ressourcerne i h\u00f8j grad er g\u00e5et til en styrkelse af Tour-truppen omkring Tadej Pogacar, og for et hold, der vil v\u00e6re verdens bedste, har det i den forl\u00f8bne s\u00e6son v\u00e6ret lidt for meget en slovensk enmandsh\u00e6r.<\/p>","
Derfor er der behov for at f\u00e5 en bredere horisont, hvor alle ressourcer ikke rettes mod de l\u00f8b med Pogacar p\u00e5 startstregen. Efter endnu en massiv investering frem mod den kommende s\u00e6son burde det kunne lykkes, og det skyldes ikke mindst, at det lykkedes araberne at f\u00e5 Joao Almeida v\u00e6k fra Deceunincks succesmaskine. Man kan i h\u00f8j diskutere, om portugiseren personligt gjorde klogt i at skrive en lang kontrakt med et hold, hvor hans udsigt til at kunne pr\u00f8ve sig selv af som kaptajn i Touren, ud fra en sportslig (men sikkert ikke en \u00f8konomisk) synsvinkel var den klogeste, men for holdet er der utvivlsomt tale om et scoop.<\/p>","
Almeida har nemlig f\u00e5et en fremragende start p\u00e5 sin professionelle karriere, og selvom det p\u00e5 utrolig vis faktisk lykkedes ham at bruge 18 m\u00e5neder p\u00e5 at f\u00e5 sin f\u00f8rste sejr, har han lynhurtigt etableret sig som en sand etapel\u00f8bsstjerne. Som udgangspunkt lignede han ellers en ren klatrer med gode puncheurevner, men under sin f\u00f8rste Giro gik det pludselig op for b\u00e5de ham selv og omverdenen, at han ogs\u00e5 er en af verdens bedste temporyttere. Faktisk var det i begyndelsen af \u00e5ret utvivlsomt enkeltstarten, der var hans store force, mens han \u00e5benlyst havde betydelige begr\u00e6nsninger p\u00e5 stigningerne.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Det er han imidlertid kommet efter. I den tredje uge af Giroen nåede han et helt nyt niveau i bjergene, og den udvikling fortsatte i et efterår, hvor han imponerede på stigningerne i de italienske klassikere. Samtidig nåede han i sine to første grand tours sit højeste niveau mod løbets slutning, og dermed har han pludselig hele den pakke, der skal til, hvis man vil være en potentiel vinder af et af de lange etapeløb. Lægger man dertil, at hans gode enkeltstart gør ham skræddersyet til ugelange etapeløb, hvor tidskørsler ofte spilller en helt, helt afgørende rolle - et forhold, der afspejles af årets imponerende resultater i UAE Tour, Tirreno, Catalonien, Polen og Luxembourg - og at hans punch gør ham velegnet til endagsløb, står det klart, at Almeida har potentiale til både at køre med om sejren i de største løb og at blive en sand pointmaskine.
Dermed har UAE åbenlyst gjort et scoop. De første indikationer tyder på, at han er tiltænkt et program, der kører næsten separat fra Pogacars, og selvom der kan være udsigt til, at de begge vil være til start I UAE Tour, der er et stort mål for holdet, og Vueltaen, burde Almeida kunne stille til start som kaptajn i stort set alle løb, herunder Giroen, der ventes at blive sæsonens helt store mål. Med andre ord bliver han manden, der mere end nogen anden skal sikre, at UAE også kører med om sejren i de løb, hvor Pogacar ikke stiller til start. Scorer han mindst lige så godt, som han gjorde i 2021, kommer holdet betydeligt tættere på toppen af ranglisten og dermed på at kunne kalde sig verdens bedste. Det ligner på alle måder en drømmesigning for de stenrige arabere.