I denne uge er det 10 år siden, at cykelløbsmastodonten ASO købte sig ind i Unipublic, som er firmaet bag det store spanske løb Vuelta a Espana. Det er noget, som siden har skabt en del forskellige meninger, men fælles for dem er en konsensus om, at løbet har udviklet sig.
Annonce
Tilbage i 2008 var hele verden midt i en finanskrise og den krise har også sat sine tydelige spor i cykelverdenen. Løbsdirektør Javier Guillen fortæller i et interview med Ciclismo a Fondo, at finanskrisen kom ovenpå troværdighedskrisen efter omkring 2005.
Det var netop her, at en månedlang flirt endte med, at ASO købte 49 % af Unipublic og senere udnyttede en option til at købe resten af firmaet. Allerede året efter startede løbet i Holland, og løbet har udviklet sig til et koncept fremfor kun at være et løb i sig selv, hvis man skal spørge løbsdirektøren.
”Vueltaens personlighed har ændret sig og vokset. Koncepter som den røde farve, innovationen og rejserne. I da ved alle, der kommer til Vueltaen, hvor det kommer fra. Når man taler med ryttere, med alle, så får man dog forskellige holdninger,” siger Javier Guillen til Ciclismo a Fondo.
SENESTE
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce