Prøv vores nye app
Stortest af hjelme – Over 1000,- kroner – Del 4
19. januar 2018 19:00Foto: A.S.O.
af Morten Andersen

Feltet.dk har haft en række hjelme til test for at se på hvordan de klarer sig på de forskellige parametre, der gør en hjelm god.

Annonce

Artiklen fortsætter efter videoen.

Alle hjelmene har vi gennemgået grundigt for at vurdere den overordnede performance ud fra især fire parametre:

 

Komfort: Hvor behagelig er hjelmen i brug og hvilke justeringsmuligheder tilbyder den rytteren?  

 

Kvalitet: Materialevalg og opbygning kommer under lup

 

Læs også
Lefevere kommenterer Asgreen og Casper P.s kontraktsituation

 

Detaljer: Generelle og specielle features gennemgås  

 

Pris: Lever hjelmen op til sit prismærke?

 

Vi har kigget på to prisklasser - over og under 1000,- kroner.

Annonce

 

Her får du fjerde del af testen af hjelme over 1000,- kroner. (Læs første del her, anden del her og tredje del her).

 

Vi ser i denne omgang på disse hjelme:

 

Rudy Project Racemaster MIPS
Bontrager Ballista MIPS
Cannondale Cypher
Bollé The One Premium

Rudy Project Racemaster MIPS

Feltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Racemaster MIPS
Farver: Sort
Størrelse testet: Small/medium
Vægt: 300 gram
Pris: 1999,-

 

Stillet til rådighed af: Egedesø / Bikers Best

 

 

Intro

Racemaster er en sand allrounder, som blandt Vincenco Nibali har nydt godt i forgangne sæson. En hjelm til alle terræner – og discipliner for den sags skyld – som nu har fået tilføjet et ekstra sikkerhedselement i form af MIPS-teknologien.

 

Nøgledetaljer

 

Custom Fit
Rudy Project har igennem længere tid forfinet pasformen i sine hjelme via videnskabelige studier af menneskehovedet og ladet det være en guide for bespændingssystemet i takt med innovationen i materialer og design har kontinuerligt forbedret justerbarhed og stabilitet.

 

Garage Eyewear Doc
Hjelmens bagside indeholder et innovativt system hvor solbrillerne kan sættes, når de ikke er i brug. På den måde er de ude af vinden og brillestængerne har ikke kontakt med hovedet, når de sidder i hjelmen for optimal komfort.

 

Hexocrush Technology
Rudy Project hylder selv denne teknologi som en af sine mest avancerede til dato. Navnet dækker over en ny struktur I hjelmens opbygning, hvor inderhjelmen er formet af to forskellige skumtyper som giver bedre absorbering af stød og derved bedre beskyttelse ved styrt.  
 

Komfort

Racemaster-hjelmen yder rigtig god komfort via en række velfunderede løsninger.


Først og fremmest er der pasformen, som er rigtig god. Hjelmen sidder godt på hovedet og har fint med plads, så den glider let på plads fra første møde. Som sagt bruger Rudy Projects ressourcer på at kortlægge diverse hovedformer og det giver umiddelbart pote.

 

Indersiden er dækket af en relativt stor pudesammensætning, som består af 7 mere eller mindre selvstændige puder, som er sat sammen via en mesh-struktur, som dækker hele hjelmens front.


Puderne fordeler sig ligeledes primært fra tinding til tinding, mens oversiden af hovedet ligeledes er polstret.

 

Denne løsning giver en behagelig fornemmelse, når hjelmen sættes på hovedet og spændes ind. Den indvendige pudesammensætning er både tilpas kraftig til at give et blødt møde med hjelmens inderside, mens også tilpas veludført til at den ikke ødelægger hjelmens tætte pasform. Det fungerer rigtig godt.

 

Selve nettet imellem puderne dækker ventilationshullerne og garderer dermed rytteren imod at insekter slipper ind i hjelmen. En fin tanke, men dog aldrig noget vi har oplevet at have problemer med.

 

Endelig er der hjelmens bespænding. Udtaget har fem trin, så man kan finde en størrelse, som passer ens hoved. Det er let at betjene ved blot at hive ud eller ind.

 

Dernæst er der selve bespændingen, som virkelig fortjener ros. Først og fremmest har drejehjulet bagpå høj kvalitet, så det er let at dreje og dosere spændingen. Selve bespændingen er også i fremragende – selv for en tophjelm. Trykket kommer let bagfra og fordeler sig godt i hjelmen, så man får et tæt fit uden nogle uligheder og derved punkter, der gør ondt eller giver ubehag.

 

Det er også ret fedt, at Rudy Project har lavet en dedikeret plads til briller bagpå hjelmen, så de ikke er i vejen i pande, hvis man tager dem af.

 

Kvalitet

Det første man bemærker er, at Racemaster-hjelmen er ret robust og bastant.


Materialerne er standhaftige og man har allerede her en fornemmelse af en kraftig hjelm, som kan tage fra, skulle uheldet være ude.

 

Stort set hele det hårde skum, som er selve hjelmens støbning, er dækket af en kraftig yderskal, som både giver et gennemført look og er med til at forstærke hjelmen.

 

Det koster lidt på vægten og det kan mærkes i forhold til letvægtshjelmene, men til gengæld sidder man tilbage med en fin fornemmelse af sikkerhed og et produkt, som virkelig beskytter.

 

Bespændingssystemet holder et højt niveau kvalitetsmæssigt. Som nævnt er det let at betjene og materialerne er både kraftige og smidige, så de bevæger sig med rytteren. Drejeknappen bagpå kører perfekt og virker som en feature, som kan holde mange sæsoner uden at blive træt.

 

Slutteligt er der MIPS-systemet, som er værd at nævne og som hæver hjelmens niveau. Det er fint integreret i hjelmen og passer som fod i hose, så det ikke influerer på pasform eller fornemmelse.

 

Højdepunkter

 

Sikkerhedsfølelse
En kraftig hjelm, som giver en følelsen at af kunne tage fra.

 

Komfort
Både indvendige puder og bespændingen er en sand tophjelm værdig.

 

Konklusion

Racemaster MIPS er en storperformer på alle parametre undtagen vægten, som godt kan tilgives, når man mærker den kvalitet, som hele pakken er udført i.

Bontrager Ballista MIPS

Feltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Ballista MIPS
Farver: Hvid / Team Trek Segafredo Edition
Størrelse testet: Medium (54-60 cm)
Vægt: 265 gram
Pris: Kr. 1699,-

 

Stillet til rådighed af: Trek Danmark

 

 

Intro

Bontragers Ballista er en sand aerohjelm, som blandt andet er det foretrukne våben, når Treks eget Pro Tour-hold skal køre rigtig stærkt. Udviklet i vindtunnellen for optimal aerodynamik, men samtidig med fokus på den ventilation, som er så vigtig for performance og komfort.

 

Nøgledetaljer

 

Front Center Channel
For at opveje for noget af den lukkethed, som en ægte aerohjelm nødvendigvis må have, har Bontrager tilføjet en luftkanal midt på hjelmens forside, som via sin form tager væsentligt mere luft ind og derved køler bedre.

 

NoSweat
De indvendige pads har kanaler, så sveden ledes væk og derved ikke ender i rytterens øjne.

 

Headmaster II
Bontragers high-end bespædningsystem, som kan betjenes med én hånd og samtidig skal tilbyde masser af justerbarhed i højden og i spændingen rundt om hovedet.

 

Komfort

Ballista er en ægte performance-hjelm med det ene formål at være hurtig. Det ses tydeligt på designet – mere om det senere – men mærkes ingenlunde i form af nedsat komfort.

 

Faktisk er Ballista imponerende lækker at have på, når man sammenligner med andre hjelme i den mere kompromisløse afdeling.

 

Indvendigt er pandeområdet dækket ind via en gennemgående pude på tværs, som giver et behageligt møde med kanten. Hertil går der fire puder fra panden og op midt på hovedet via hjelmens indevendige konstruktion. Alle kontaktflader oven på hovedet er således dækket ind og det giver masser af komfort.

 

Hjelmens sande mesterstykke er dog Bontragers Headmaster II-bespænding somn er blandt de bedste på markedet, når det kommer til et præcist og tæt fit.


Det indvendige skelet kan justeres i tre trin i højden og selv om systemet ikke er det letteste at betjene, så opvejes det så rigeligt, når drejeknappen bagpå drejes og hjelmen spændes.

 

Trykket fordeler sig fremragende og hjelmen bringes nærmest blidt på plads rundt om hovedet uden ’hot-spots’. Skrev vi denne test på engelsk vil det nærmeste vi kommer en passende forklaring være: ’Smooth’!

 

Ballista har MIPS-teknologien integreret. Det gør, at selve hjelmen på en måde kan bevæge sig bedre og mere frit på hovedet, da det er selve MIPS-systemet som er tættest på.


Det giver en fin fornemmelse af bevægelsesfrihed, selv når hjelmen er spændt godt til.

 

Vi har at gøre med en udpræget aerohjelm og de kompromiser, som det bringer med sig på ventilationssiden.


Dog har Bontrager klogt placeret tre store kanaler i panden, som giver et meget direkte luftindtag, som vi oplever hjælper fornuftigt med at holde hovedet koldt.

 

Kvalitet

Man forstår godt rytterne fra Trek, når man har set dem iføre sig Ballista velvilligt i de seneste sæsoner, for kvaliteten er exceptionel høj.

 

Alle detaljer og overgange er udført til UG og den blanke yderskal som dækker hele hjelmen, giver et gennemført og eksklusivt look.

 

Headmaster II-bespændingen er blandt de bedste vi har prøvet på markedet og rulleknappen, som styrer spændingen er i en klasse for sig både funktionelt og kvalitetsmæssigt.

 

Der er ikke en finger at sætte på noget – selv stropperne justeres med et kvalitetsspænde, som kan åbnes og lukkes.

 

Højdepunkter

 

’Aero-følelse’
Bontrager er lykkes vanvittigt flot med at skabe en strømlinet, minimalistisk hjelm uden komfortkompromiser, som både ser hurtigt ud og føles ligeså.

 

Overordnet kvalitet
Ikke en finger at sætte nogen steder!

 

Komfort
Der er næppe mange Por Tour-performance hjelme som giver samme komfort.

 

Konklusion

Ordet Ballista stammer fra oldtiden og dækker over en krigsmaskine som kunne sende objekter afsted i høj fart. Derfor er navnet meget passende for denne hjelm, som føles vanvittig hurtig og holder tårnhøj kvalitet.

Cannondale Cypher

Feltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Cypher
Farver: Sort/grøn
Størrelse testet: S/M (52-58 cm)
Vægt: 230 gram (255 gram med aero-skal monteret).
Pris: 1380,-

 

Stillet til rådighed af: Cannondale Danmark

 

 

Intro

Cypher er Cannondales tophjelm, med den specielle feature, at den via en løs aero-skal kan laves om fra luftig allround-hjelm til en lukket, aero-hjelm.

 

Nøgledetaljer

 

3D Flow Vents
Strategisk placerede luftkanaler sørger for at styre luftstrømmen igennem hjelmen for optimal afkøling og varmeafgivelse.

 

Multi-molding Polycarbonate shell technology
Inder- og yderskal er sat sammen for at skabe et integreret og gennemført design

 

Polycarbonate Internal Cage
Broerne imellem udluftningshullerne er forstærkede for at skabe størst mulig sikkerhed ved uheld.

 

Komfort

Først og fremmest er Cypher-hjelmen i den absolut lette ende, hvilket straks bemærkes med hjelmen i hånden såvel som på hovedet. De 230 gram uden aero-skallen er en fornem vægt, som absolut placerer Cypher i et flot selskab.

 

Den indvendige side er belagt med omfattende padding, således at alle kontaktpunkter foran og oven på hovedet er dækket ind med bløde puder.


Det giver en fremragende komfort og et yderst blødt møde med Cypher-hjelmen.

 

Selve bespændingen har ikke så mange justeringsmuligheder i højden, hvor der kun er tre trin at gøre godt med. En smule usædvanligt sidder udtrækket ikke som en enkelt anordning bag i hjelmen, men som to små, selvstændige af slagsen i hjelmens sider.

 

De tre højder bør dække de fleste hovedstørrelser indenfor størrelsens spændevidde (52-58 centimeter), men man kan måske savne lidt flere finjusteringsmuligheder, som flere små trin kunne have klaret.

 

Til gengæld er selve bespændingen fremragende. Trykket leveres kraftigt og præcist, men fordeler sig jævnt om hele hovedet, så man opnår en fin fornemmelse uden trykpunkter eller problemområder.

 

En fiks lille detalje er selve rulleknappen, hvor spændet justeres, som indvendigt er belagt med et helt blødt plastikmateriale. Det er smart fordi det faktisk er den del som rammer hovedet mest og først, når man spænder til og fører hovedet frem i hjelmen, når resten af det indvendige skelet spænder til. Det bløde materiale sørger for god komfort.

 

Bruger man hjelmen uden aero-coveret, så er den luftig og behagelig og virkelig gearet til at klare alle forhold med de mange luftkanaler, som fordeler sig fint hen over hele hjelmen  

 

Kvalitet

Cypher er en tophjelm, når det kommer til udførelse og ingeniørkunst.


Det indvendige skum er belagt med en blank yderskal i en flot udførsel og med absolut upåklagelig finish.

 

Bespædningssystemet er også et højdepunkt. Indvendigt i hjelmen er det tyndt og smidigt, mens selve spændet bagpå hjelmen, med rulleknappen i, er robust og let at betjene.

 

Aero-coveret er ret tyndt og minimalistisk. Det giver mening, for så holdes vægten nede og coveret spiller ingen rolle sikkerhedsmæssigt, så det skal blot holdes så let som muligt.

 

Første indtryk er, at det kan virke lidt vakkelvornt. Men det klikker let på hjelmen og sidder overraskende godt fast. Faktisk ligner hjelmen er reel aerohjelm, når det kommer på og man kan faktisk næsten ikke se med det blotte øje, at der er en ekstern del påmonteret.

 

Det kan give lidt lyde, når man håndterer hjelmen i hånden med coveret på, da det bevæger sig mod og med hjelmen. Men på cyklen hører man intet og har således forvandlet sin allround-hjelm til en aerodynamisk af slagsen i et snuptag.

 

Højdepunkter

 

Komfort
Fremragende pasform, masser af polstring og god bespænding.

 

Alsidighed
Fra luftig til aero i et snuptag – og så beskytter coveret også i regnvejr.

 

Vægt
Så let at man knap bemærker den.

 

Konklusion

En fremragende hjelm fra allerøverste hylde på alle parametre. Alsidigheden er fed og aero-coveret overrasker positivt i brug. Fra allround til aero med lethed og uden at skulle investere i to hjelme.

Bollé The One Premium

Feltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: The One Premium
Farver: Hvid
Størrelse testet: Medium (54-58 cm)
Vægt: 280 gram
Pris: Kr. 1199,-

 

Stillet til rådighed af: JT Import

 

 

Intro

Bollé The One Premium dækker over en ambition om at skabe en hjelm som kan det hele: Være aerodynamisk, klare sig godt i bjergene og også være relevant for hverdagscyklisten eller pendleren.

 

Derfor er The One skabt med en række features, som kan på- og afmonteres for at ændre hjelmens performance-mæssige egenskaber til glæde for rytteren, som vil have én hjelm til alle formål.

 

Nøgledetaljer

 

Monterbar aero-skal
Premium-udgaven kommer med to aftagelige plastik-skaller, som dækker for udluftningshullerne i hjelmen, når de er påmonteret og derved skaber en lukket og aerodynamisk form.

 

Monterbar LED-lygte
På bagsiden kan der monteres en tilhørende LED-lygte, som både er bevendt for rytteren der træner hele året, men i høj grad også for dem som bruger cyklen som et redskab, når der pendles frem og tilbage.

 

Sunglasses Garage
De yderste ventilationskanaler er beregnet til at kunne huse et par solbriller på sikker vis, hvis de ikke er i brug. Der er således plads selv med aero-skallen på og indvendigt i hjelmen sørger en kant for, at brillestængerne ikke kommer i kontakt med siden af hovedet for optimal komfort.

 

Komfort

The One Premium er en komfortabel hjelm, som gør det godt på stort set alle parametre.

 

Komforten på hjelmens inderside er god og det kan til dels tilskrives den generøse brug af padding. Bollé har nemlig forsynet hele den indvendige, forreste del med en stor pude, som dækker fra tinding til tinding og derved giver god polstring henover det kritiske pandestykke.

 

Puderne fortsætter til op midt på hovedet og oplevelsen er, at de dækker alle de vigtige punkter og alle de områder, som er i direkte kontakt med hovedet. Det giver en blød og behagelig fornemmelse fra start og hjelmen behøver ikke at blive kørt til for at være lækker at have på.

 

Som en fin detalje har den bageste del af bespændingssystemet også en pude tilføjet, da det også er et vigtigt kontaktpunkt. Fin og veludført detalje.

 

Selve bespændingen har ikke mange indstillinger i højden, da man kun kan vælge mellem to trin. I praksis har det ikke betydet noget negativt for komforten i denne test, men der vil måske være hovedstørrelser og -former, som kan savne flere trin og dermed valgmuligheder.

 

Måden man indstiller højden på, er også lidt anderledes. Hvor man normalt ser et form for trinvist udtræk, så er skelettet her fastgjort i hjelmen via en lille knap, som trykkes ind i et hul i det indvendige skum og derved sidder fast. Det kræver lidt knofedt at løsne den og også at trykke den på plads igen, hvis man vil skifte position.

 

I praksis er dette faktisk både godt og skidt: Det er ikke ligeså let som med et udtræk og ej heller lige så hurtigt. Til gengæld sidder det godt fast og indstillingen rykker sig ikke, når først man har sat den. Retfærdigvis skal det siges, at det ikke er en indstilling man bruger ofte – faktisk en man mere eller mindre sætter første gang.

 

Selve spændingen – og derved finjusteringen – er rigtig god. Den er let at dosere og trykket fordeler sig godt. Man får gavn af puden på hjelmens bagside, som giver et blødt kontaktpunkt, når bespændingen skubber hovedet frem i hjelmen indtil den ønskede spænding opnås.

 

The One Premium kommer med et eksternt vinterindlæg, som faktisk er en vinterhue, som har huller til stropperne, så de er med til at lukke huen tæt til om ørene og nærmest integrerer huen i hjelmen, når man bruger hjelmen til vinterkørsel.


Særdeles kreativt og det virker ret fornuftigt! Fed og anderledes detalje som understreger hjelmens innovative tilgang.

 

The One Premium er jo en hybrid imellem en traditionel hjem og en aerohjelm. Uden aero-panelerne påsat er der masser af udluftning og køling via omfattende luftkanaler.   

 

Kvalitet

Hjelmen er på mange måder en ny skabning, som man lige skal vænne sig til. Aero-covers er set før, men sjældent som en så integreret del af konstruktionen som her.

 

Når man første gang står med hjelmen i hånden, så kan man godt være lidt skeptisk i forhold til om det hele kommer til at virke ’for plastik-agtigt’ og om aero-skallerne nu vil føles som en integreret del eller om de kommer til at larme under kørsel og så videre.

 

Faktisk synes vi, at Bollé gør langt de fleste bekymringer til skamme. Skallerne er godt integreret og hvis man ikke vidste det, så er det ikke umiddelbart til at se, at de kan fjernes. De sidder godt og stabilt fast i hjelmen og vigtigst af alt, så er de både lette og hurtige at på- og afmontere.

 

Eller er kvaliteten nøjagtig, som man vil forvente af en hjelm fra de højere kvalitets- og prislag.


Inderskallen er fint udført og på ydersiden benytter Bollé sig af et miks af blanke og matte materialer, som både giver et fornuftigt look, men som også forstærker hjelmen, da stort set alle områder er dækkede.

 

Finishen er flot og gennemført og de specielle features, såsom ’garagen’ til solbrillerne er veludførte, så de bliver en integreret del af hjelmen.

 

Stropperne er også lidt anderledes end man oftest ser. De hæfter nemlig meget langt tilbage i hjelmen, helt tilbage i baghovedet, og giver derved en bred åbning over ørene. De er lette at justere og sidder som de skal, så man ikke bemærker dem, når først man har fået justeret alting på plads.

 

Konklusion

En anderledes hybrid af en hjelm, som med sit aero-modul giver en spændende mulighed til rytteren som vil have det hele fra én hjelm.

 

Pasformen er lækker og komforten i top og Bólle har lavet en kvalitetshjelm, som faktisk imponerer med den flotte integration af sine aero-paneler.


Meget sæsonaktuelt så kommer hjelmen med en vinterhue som mere eller mindre kan integreres i hjelmen og som fungerer rigtig fint.

INFO
Arkiv: Beklædning og beskyttelse
Nyheder
Materiale og udstyr
Nyheder
DEL
KOMMENTARER

SENESTE

Torsdag den 25. april 2024

Landevej
Følg enkeltstarten i Romandiet og kongeetapen i Tyrkiet
Landevej
Lefevere kommenterer Asgreen og Casper P.s kontraktsituation
Landevej
Evenepoel tilbage på landevejen
Landevej
Topsprinter får debut efter lang skadesperiode
Landevej
Danske hold uden succes i Italien

Annonce

Landevej
Ny triumf til Lidl-Trek-talent
Landevej
Oversigt: Se alle danske UCI-sejre i 2024
Landevej
Vidunderbarn lykkedes med sit ”første udbrud i karrieren”
Landevej
Video i artiklenSe Lunds reaktion på ny sejr

Annonce

Landevej
Lidl-Trek-udbryder trodser favoritterne på målbjerg
Landevej
Video i artiklenSe Tobias Lunds anden store sejr
Landevej
Total dominans af UAE
Landevej
Video i artiklenLund blev overrasket i trumfens stund: Hvad laver du her?

Annonce

Landevej
Video i artiklenTobias Lund vinder for anden dag i træk
Landevej
Ayuso ser frem til enkeltstart: Perfekt på papiret
Landevej
Optakt: 5. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Optakt: 2. etape af Tour de Romandie
Landevej
Tour de Romandie-analyse: Da den franske plasterkrise blev endnu mere akut
Landevej
Geraint Thomas skal stå i spidsen til årets Giro d’Italia
Landevej
Kron før 2. etape: Håber på at vise noget
Landevej
Danskerduo udtaget til spansk etapeløb

Annonce

Landevej
Legende: Pogacar ville være fem minutter efter Merckx
Landevej
Video i artiklenSe Tobias Lund triumfere i Tyrkiet
Motion
Vi vil lave Danmarks bedste cykelmagasin - hjælp os!

Annonce

Landevej
Følg Romandiet Rundt på Feltet.dk's app
Motion
Første cykelmagasin på gaden
INTERVIEW Landevej
Eksklusivt interviewDansk stortalent har forelsket sig i monument: Jeg går også efter det i fremtiden

Annonce

INTERVIEW Landevej
Eksklusivt interviewHjemvendt dansk talent: Fandt i hvert fald ud af, hvor jeg ikke skal køre
Landevej
Oversigt: 41 danskere i aktion i dag

Onsdag den 24. april 2024

Landevej
Officielt: Disse hold skal køre 2024 Tour de France Femmes avec Zwift
INTERVIEW Landevej
Eksklusivt interviewDansk Lidl-Trek-sportsdirektør: Vi vil prøve noget frækt
Landevej
Overrasket Alpecin-Deceuninck-rytter reagerer på podieplads
Landevej
Dobbeltsejr i perfekt spurt - Asgreen misser podiet
Landevej
Skuffet dansker reagerer på fjerdeplads
Landevej
Tobias Lund reagerer på første professionelle sejr
Landevej
Video i artiklenDansk sprintertalent tager stor sejr
Bane
Ny arrangør af VM i banecykling fundet i 2025
Landevej
Opdateret: Giro-feltet tager form - udskiftning i deltagende danskere
Landevej
Fra arbejdsløs til guldfugl: Giro-aktuel stortalent har målsætningen klar
Landevej
Optakt: 4. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Optakt: 1. etape af Tour de Romandie
Landevej
Tour de Romandie-analyse: Cancellaras store dag
Landevej
Officielt: Grand Tour-vinder har fremtiden på plads
Landevej
Mørkøv får afgørende rolle i rekordforsøg
Landevej
Mads P er i verdenstoppen over flest indkørte præmiepenge i 2024
Landevej
Soudal-QuickStep skriver med ny rytter
Landevej
Emma Norsgaard udtaget til Grand Tour
Landevej
Quintana kører Giroen i en ny rolle
Landevej
Nyt hold bekræfter interesse i Asgreen og Alaphilippe
Landevej
Reserve leverede kæmpe overraskelse
Landevej
Journalist: Her er Pogacars Giro-hold

Tirsdag den 23. april 2024

Landevej
Video i artiklenSe spurten, der fik Bora-profil deklasseret
Landevej
Visma-rytter gik imod strømmen: Forstår godt de andres valg
Landevej
Favorit kommenterer afgørende fejl
Landevej
Hot seat var hårdt for dagens vinder: Værste timer i mit liv
Landevej
Sensationel hollænder stryger til tops på teknisk Romandiet-prolog
Landevej
Van Aert tilbage på cyklen - Visma teaser for flere nyheder
Landevej
Lefevere afviser: Selvfølgelig havde han sidste ord
Landevej
Bora-profil fratages sejr efter italiensk protest
Udstyr og test
Video i artiklenProduktnyt: Cannondales nye Scalpel er bygget til at begejstre
Landevej
Optakt: 3. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Starttider: Prolog til Romandiet Rundt 2024
Landevej
Optakt: Prolog til Tour de Romandie
Landevej
Optakt: Tour de Romandie
Landevej
Verdensmesteren dropper Tour de France
Landevej
Verdensstjerne sæsondebuterer i stort etapeløb
Landevej
Pogacar øger - tronskifte hos kvinderne
Landevej
Fem danskere stiller til start i WorldTour-etapeløb
Udstyr og test
Elcyklernes kvalitet stiger: Nu er producent klar med elcykel fra øverste hylde
Landevej
Mexicansk kæmpetalent har fremtiden på plads: Skriver uhørt lang kontrakt
Landevej
Første rytter fra nyt samarbejde: Visma sikrer talentfuld polak
Landevej
To danskere indgår: Se Uno-X Tour de France-bruttotrup

Mandag den 22. april 2024

Landevej
Ineos tager bomstærkt klatrehold med til WorldTour-etapeløb
Landevej
Tobias Lund reagerer på tredjeplads i hård spurt
Landevej
Bernal bedre end før det skæbnesvangre styrt: Vil være verdens bedste
Landevej
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
VIS FLERE

Annonce