Det er forsikringsgruppen Groupama, der slutter sig sammen med FDJ.
Annonce
2017-sæsonen blev den bedste for FDJ målt på antallet af sejre siden 2014, men alligevel sluttede de næstsidst på WorldTouren. Det franske WorldTour-hold for dog stor mulighed for at lave det om i fremtiden, da de har sikret sig en ny navnesponsor.
Den franske investeringsgruppe, Groupama, har nemlig valgt at sponsorere holdet sammen FDJ, og som følge af det vokser budgettet med 30 procent. Ifølge l’Equipe kommer budgettet til at ligge mellem 16 og 20 millioner euros, og Groupama-FDJ, som holdet kommer til at hedde, håber på, at det kan få holdet op på et højere niveau.
”Groupama og FDJ slår sig sammen med et mål om at blive det bedste franske cykelhold, og ressourcerne er på højde med de internationale, hvilket giver os mulighed at sigte efter at etablere os selv blandt de ti bedste hold i verdenen,” skriver FDJ-holdet i en pressemeddelelse.
Groupama-FDJ skal også køre i rød, hvid og blå i næste sæson trods den nye sponsors grønne logo.
SENESTE
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce