FDJ får ny navnesponsor
06. december 2017 12:08 af Christian BergFoto: Unipublic

Det er forsikringsgruppen Groupama, der slutter sig sammen med FDJ.

2017-sæsonen blev den bedste for FDJ målt på antallet af sejre siden 2014, men alligevel sluttede de næstsidst på WorldTouren. Det franske WorldTour-hold for dog stor mulighed for at lave det om i fremtiden, da de har sikret sig en ny navnesponsor.

 

Den franske investeringsgruppe, Groupama, har nemlig valgt at sponsorere holdet sammen FDJ, og som følge af det vokser budgettet med 30 procent. Ifølge l’Equipe kommer budgettet til at ligge mellem 16 og 20 millioner euros, og Groupama-FDJ, som holdet kommer til at hedde, håber på, at det kan få holdet op på et højere niveau.

 

”Groupama og FDJ slår sig sammen med et mål om at blive det bedste franske cykelhold, og ressourcerne er på højde med de internationale, hvilket giver os mulighed at sigte efter at etablere os selv blandt de ti bedste hold i verdenen,” skriver FDJ-holdet i en pressemeddelelse.

 

Groupama-FDJ skal også køre i rød, hvid og blå i næste sæson trods den nye sponsors grønne logo.

DEL
KOMMENTARER

SENESTE

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST

TIRSDAG

MANDAG

GÅ TIL WWW.FELTET.DK

Feltet.dk

Åsvinget 5

9800 Hjørring

Tlf. 51558966

info@feltet.dk